מתחם משרדים צריפין באר יעקב
15 ביולי 2020
רובע רותם דימונה מזרח
4 באוקטובר 2020

מתחם הכרמלית תל אביב



key facts


מתחם של 2 מגדלים על קו החוף ברחוב הרברט סמואל בתל אביב מצפון לגן צ'רלס קלור.
2 המבנים מלבניים צרים ומדורגים – כ-20 קומות בחלק הגבוה ו-5 קומות בנמוך, כאשר החלק הגבוה במבנה האחד ממוקם מול החלק הנמוך בשני ולהיפך. במצב זה האוורור הטבעי והחשיפה לשמש הינם מיטביים.
החזית הצרה של המבנים בהפניה מזרח-מערב -  מונעת מצב של חומה חוסמת את הרוח המערבית ובהפניה האופטימלית אקלימית של החזיתות הארוכות לצפון ולדרום.
המרחק בין המבנים מאפשר קו מבט נקי לים התיכון מכל יחידות הדיור וחדרי המלון.  

20

קומות


4

ייעודי הבניין


 

ערך מוסף

הפרויקט המתוכנן בשלב הראשון הינו המבנה הצפוני במתחם זה. הפרויקט כמכלול מתוכנן בתואם לעקרונות ביננו ערים בר קיימא :

  • קומת קרקע המגדירה את חזית הרחוב הינה ללא גדרות, עם שימושים ציבוריים – מסחר, לובאי בתי המלון והיא בעלת שקיפות, וכן בנסיגה מהקומות העיליות ברחובות הראשיים – הירקון והרברט סמואל המייצרת קולונדה רחבה  5-7 מטר  - מעבר מקורה רציף להולכי הרגל.
    המסחר פונה הן לרחוב הירקון והן לכיכר הפנימית המקשרת בין הרברט סמואל ממערב לירקון ממזרח והן לרחוב דניאל שמצפון.
  • המבנים מאופיינים בערוב שימושים - מסחר ושטחי ציבורי (גלריה) בקומת הקרקע, קומות מלון וקומות מגורים.
  • פיתוח אינטנסיבי סביב הפרויקט עם דגש על שטח זיקת ההנאה בין שני המבנים מייצר מרחב ציבורי נעים ומזמין לשהייה ולפעילות. הפיתוח מיצר ריבוי מעברים חוצים מזרח-מערב התורמים לחיזוק הקישוריות.
  • הפריקה והטעינה והכניסה לחניון התת קרקעי מתאפשרת רק מהרחוב המשני – רחוב דניאל שמצפון, ונמנעת ברחובות הראשיים, ובכך מאפשרת רצף פעילות אופטימלי להולכי הרגל ברחובות הראשיים, כאשר גם ברחוב דניאל נעשה מאמץ תכנוני לצמצם את אלמנטי השרות (חניה, פריקה, אשפה) ולמקסם את אורך החזית המסחרית הפונה לרחוב.
    המדרכות סביב רחבות - מ- 6 עד 14 מ ברחוב הרברט סמואל הפונה לים, שם מתוכנן פיתוח אינטנסיבי המייצר אשור פעילות איכותי שמרחב הציבורי.
  • החניון משותף ל-2 המבנים ומאפשר מערכות משותפות, כאשר גג החניון בעומק של 150 ס"מ מתחת לפני הפיתוח, ובכך מתאפשרת נטיעת עצים בוגרים והתפתחות מיטבית שלהם, למטרות נוי, אקלימיות – הצללה וקירור האזור, וכאמצעי למיתון רוחות.

שילוב בין ישום עקרונות בינוי ערים בר קיימא כמפורט לעיל - תכנון ירוק של המרחב הציבורי, לבין מיקום הפרויקט בשוליים של אזור עירוני שנחשב רב פוטנציאל (אך עדיין נחות עקב סמיכות לחניון שוק הכרמל, והיותו הפריפריה הדרומית היותר מוזנחת של כרם התימנים) וכל זאת במעטפת של אדריכלות מרשימה במיוחד מהווה  מקפצה להתחדשות עירונית אגרסיבית ואופטימלית של האזור בואכה יפו, והשגת  LANDMARK אורבני המייצר את המשכיות האיכותיות של הטיילת - מרכיב מרכזי בצירי הפנאי של המטרופולין.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.