מרכז סימולציה אוניברסיטת בן גוריון בנגב
16 באוקטובר 2018
מגדל אחימאיר תל אביב
17 באוקטובר 2018

מגדל אנטוקולסקי אבן גבירול תל אביב



key facts


הפרויקט הינו במסגרת תחרות אדריכלית לתכנון מגדל מגורים ירוק ברחוב אבן גבירול בתל אביב משולב במסחר ופונקציות ציבוריות עם ארקדה בקומת הקרקע.

בתכנון נעשתה חשיבה המנצלת את כל היתרונות האקלימיים שהעיר תל-אביב מציעה – הפניית חזיתות לנוף ולים, שימוש ברוחות המערביות לאוורור טבעי, ושימוש במערכות דואליות להצללה ולייצור אנרגיה חלופית (פוטו-וולטאים).

הושם דגש לתכנון מרובה חזיתות בו כל חזית תוכננה באופן המנצל את היתרונות הטבעיים או מתמודד עם האתגרים של הכוון שלה כגון הרוחות במערב, השמש הגבוהה והחזקה בדרום, קרינת שמש הנמוכה בבוקר במזרח וכו'.

40

קומות


800

מ"ר קולטים סולריים - PV


פרטי הפרויקט

מיקום: רחוב אבן גבירול תל אביב

אדריכל: ניר חן אדריכלים

יזם: חברת בי.אי.טי. ייזום ופיתוח נדל"ן בע"מ

פעילות וואווא : בנייה ירוקה, ניתוח הצללות

קטגוריית בינוי : מגורים

האתגרים

הגאומטריה של המגרש והנחיות התב"ע הביאו למצב המייצר 2 דירות מערביות יוקרתיות הפונות לנוף הים, ולרוח המערבית, ו-2 דירות מזרחיות, נחותות, הפונות לנוף העירוני שאינן נהנות מיתרון הקרבה לים. האתגר היה לייצר מצב בו גם הדירות העורפיות מנצלות את היתרונות הסביבתיים: הנוף לים, הרוחות המערביות והצפון מערביות השולטות, הקרירות, ולהקנות להם בכך יתרונות ריאליים וערך כלכלי קרוב לאלו של הדירות המערביות.

ערך מוסף

שינוי בגיאומטריית המבנה ע"י הצרת הדירות המערביות והרחבת הדירות המזרחיות, וחיזוק השקע בין הצד המזרחי והמערבי. באופן זה יצרנו נגישות לנוף הים ולרוח המערבית גם לדירות המזרחיות.

השקע מהווה כונס רוח טבעי המנתב את הרוח לחלקים הפנימיים של הדירות המזרחיות המשפר משמעותית את הנוחות התרמית בהן.

"ערוץ ירוק" נמתח ומתפתל לכל גובה הבניין, מהווה הפרדה בין המרפסות של הדירות המערביות הפונות לרחוב אבן גבירול. וקיר ירוק הניזון ממי המזגנים הנאספים מהדירות ומשקים את הצמחייה בצורה גרביטציונית.

חיסכון במים - יתרת מי המזגנים נאספים בבריכה בפיתוח, באזור הארקדה ובית הקפה, ומקררים את המרחב הציבורי

שימוש באנרגיה חלופית - ניצול אנרגיית השמש לייצור חשמל לפרויקט - לכל גובה החזית הדרומית מתוכננת מערכת הצללה פוטוולטאית דואלית, המשמשת להצללת קיץ ובו בזמן התאים הפוטוולטאיים מייצרים חשמל לשימוש הפונקציות הציבוריות של המבנה.

בחזית המזרחית תוכננה מערכת הצללות אנכיות דינמיות, המותאמת לחזית זו בה השמש נמוכה. הצללות אלו מהוות אזכור תריסולים – רפפות האסבסט האנכיות שהיו מוטיב תכנוני דומיננטי בתל אביב של שנות החמישים.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.