אינטל PTK1 פתח תקוה LEED PLATINUM
5 באוגוסט 2017
בית קרן קיימת לישראל ירושלים LEED PLATINUM
8 במאי 2018

מתחם סומייל (סמל) דרום תל אביב



key facts


2 מגדלי מגורים בני 50 קומות ורחבת מרכז קניות יוקרתי פתוח הפונה מערבה מייצרים רוחות חזקות במפלס הולכי הרגל ובקומות הגבוהות .

כיום האזור רובו חושות ופחונים ובתכנון הכולל גם את סומייל דרום המתחם יכיל כ-1700 יח"ד ומכאן המשמעות האורבנית מרחיקת הלכת שלו בהקשרים של שינוי קו הרקיע של תל אביב, ציפוף עירוני והתחדשות עירונית. 

באופטמזציית התכנון בה ביצענו -הושג שיפור של 40% בנושא בידוד התרמי בבניינים, הוחלט על יישום תאים פוטווולטאיים, תכנון מבוסס ניתוח רוחות ממוחשב שהביא לשינוי המבנים והתגברות על רוחות חזקות מכיוון הים, אופטמזציה של תכנון פרגולה ועוד פתרונות ירוקים רבים שהביאו לתכנון ירוק מתקדם בפרויקט היוקרתי במרכז העיר.

700

יחידות דיור


50

קומות בכל מגדל


פרטי הפרויקט

בין רחובות ארלוזורוב, ז'בוטינסקי ואבן גבירול, תל אביב

אדריכל: ישר אדריכלים

יזם: אפריקה ישראל בע"מ

פעילות וואווא : ייעוץ לאדריכלות ירוקה והסמכה לתקן לבניה ירוקה 5281, ניתוח רוחות ממוחשב, איכות סביבה

קטגוריית בינוי : מגורים ומסחר

האתגרים

  • אתגר מרכזי במציאת פתרון תכנוני לגיאומטריית הבניין ולפיתוח להבטחת הנוחות התרמית במפלס הולכי הרגל.
  • שילוב של פרויקט יוקרה למגורים ולמסחר , באזור שרובו היום מכיל פחונים וחושות הינו אתגר בפני עצמו, כמו כן תכנון המתחם בצפיפות גבוהה המשלב מרכז קניות יוקרתי בקומת הרחוב מחייב תכנון שיאפשר אזור קניות בעל נוחות תרמית משופרת, מאווררת ומוארת.

ערך מוסף

תכנון מבוסס רוחות - סימולציות רוחות ניטרו נקודות רגישות להתפתחות רוחות חזקות, ונבדקו פתרונות שונים הכרוכים בשינויים גאומטריים במבנה – הסטת מרפסות ,שיקוע קומת המסד, הוספת "סכינים" בחזיתות , קטימת המבנה ועוד.


דירוג אנרגטי גבוה ב- 40% מבניין הייחוס הסטנדרטי.


במפלס הציבורי של מרכז הקניות מיקום העצים נקבע באופן המאפשר מיקרו אקלים נוח בכל עונות השנה.


פרגולה רחבה מעל המתחם המסחרי-ציבורי מייצרת בידוד אקוסטי למגדלי המגורים, ובה בעת משמשת כאלמנט מרסן לרוח שבמפלס הולכי הרגל.
זווית ועומק הרפפות של הפרגולה תוכננו באמצעות מידול פרמטרי לאופטימיזציה תכנונית המבטיחה הצללה מרבית בקיץ וחשיפה לשמש חורפית תוך התייחסות ליחס הנכון בין הפעילות המתוכננת מול החשיפה האופטימלית לשמש.


איסוף מי מזגנים לחסכון במים להשקיה של השטחים הציבוריים.


בדיקת כדאיות לניצול הפרגולה הענקית להתקנת מערכת PV אשר תספק אנרגיה לשטחים הציבוריים.


מערכת פניאומטית לפינוי אשפה – מביאה לחיסכון באנרגיה ושיפור מערך המחזור.


ניתוח מונחה רוחות, שאיפשר אופטימיזציה תכנונית לאורך כל שלבי התכנון המוקדם, באשר למיקום אופטימלי של המרפסות ומתן פתרונות מתאימים לשיכוך הרוחות הלא נוחות במפלס הולכי הרגל כבר בהתחלה.


אופטימיזציה של תכנון הפרגולה ברמת זווית הרפפות, מספרן והעומק האופטימלי הנדרש כדי לספק באופן פסיבי את רמות האור והצל הנדרשות לבריכה, בתי הקפה או רחבת ההליכה שמתחת לפרגולה.


סימולציות ובדיקות היתכנות להקמת מערכות PV


כאשר כל אלו מיושמים בפרויקט בעל עיצוב ייחודי ובולט, עם נפח ויזואלי מרשים - מגדלים בני 50 קומות עם מרכז מסחרי ייחודי בעיצובו, מעין קניון יוקרה פתוח, הממוקם בציר עירוני מרכזי - אנו מקדמים בכך באופן משמעותי את התפיסה הירוקה ברחבי העיר.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.