פארק הייטק יבנה LEED
14 ביולי 2018
בניין מדעי המחשב אוניברסיטת תל אביב
2 באוגוסט 2018

נחל פרדסים נווה שרת מזרח תל אביב – תכנית בנין ערים



key facts


תכנון השכונה כולל 4,500 יח"ד והינו זוכה מקום הראשון בתחרות אדריכלית שערכה עיריית תל אביב בשנת 2015.

שכונת נחל פרדסים הינה שכונה חדשה בין עתודות הקרקע הפנויות האחרונות בתל אביב, צמודה וממשיכה את השטח האורבני הבנוי של תל אביב, ממוקמת מזרחית לשכונת נווה שרת וקריית עתידים, צפונית לרמת החי"ל, ומערבית לכביש 4 שהינו עורק תנועה ארצי – המהווה חיץ אורבני במזרח.

בפרויקט מתוכננים אלמנטים ירוקים משמעותיים ביניהם: פארק הדיפו - רצועה ירוקה ברוחב כ-100 מ ממוקמת בצד המזרחי של השכונה שתכלול : Net Zero Energy ע"י שדה סולארי בשטח כ- 30 דונם, שדה גיאותרמי, רצועת מתמשכת של גג ירוק, מערכת פניאומטית לפינוי אשפה, ויישום עיר חכמה - מערכת שליטה ובקרה על מערכות האנרגיה והמים של המרחבים הציבוריים.

1

זוכה תחרות אדריכלית


1000

דונם


פרטי הפרויקט

מיקום: נווה שרת מזרח, תל אביב

אדריכל : קימל אשכולות אדריכלים

יזם: עיריית תל אביב

פעילות וואווא : ייעוץ לאדריכלות ירוקה ,סימולציית רוחות, סימולציית הצללות ותכנון פרמטרי

קטגוריית בינוי : שכונה הכוללת מגורים, מסחר, משרדים ומבני ציבור.

האתגרים

שמירת הרצף האורבני והחיבוריות לשכונות הסמוכות למרות האלמנטים העירוניים החוסמים כמו כביש 4 , כביש התעשיות הרחב והסואן ומתחם דיפו – מתחם תחזוקה של הרכבת הקלה.

התייחסות ירוקה נכונה לנחל פרדסים – ערוץ אכזב במוזנח ממערב, המאפשר יצירת ריאה ירוקה משמעותית בצפון תל אביב.

יצירת שכונה שצריכת האנרגיה תעמוד ביעד של פליטות גזי החממה שנקבעו לשנת 2030 ומעבר לכך כולל צריכת מים מינימלית, וטיפול אופטימלי במחזור ובאשפה.

בשלב בו נעזרנו בניתוח פרמטרי, תכנון הפרויקט היה כבר בשלב מתקדם והתחושה הייתה כי לא ניתן יהיה להציע שינויים בינויים והזזת מבנים. האתגר המרכזי היה למצוא את היכולת לעמוד בתכנון בר קיימא במינימום שינויים.

ערך מוסף

בין הפתרונות הירוקים בפרויקט ניתן למנות את ניצול הרוח לאוורור טבעי - תכנון כיווניות הגריד בהתאם למשטר הרוחות השורר באזור, הורדת הטמפרטורה בשכונה ע"י תכנון תעלת מים המתפתחת ומתרחבת לבריכות רחבות יותר מול המפתחים בחזית המערבית של השכונה, רשת ירוקה רציפה לטובת הולכי רגל, רוכבי אופנים, המחברת בין כל חלקי השכונה וכן הגדלת השטחים הפתוחים ע"י תכנון רוב החניות כתת קרקעיות.

השימוש ב"תכנון הפרמטרי" בפרויקט אפשר ניצול אופטימלי של הנתונים הטבעיים של השכונה, כגון: נגישות אופטימלית לשמש בכל המבנים, תכנון אופטימלי של גבהי המבנים תוך שמירה על זכויות האור וזכויות הבניה, תכנון כיווני הרחובות בהתאם לכיווני הרוח כדי לאפשר אוורור לכל המבנים, ניצול השמש ואנרגיה גיאותרמית לאספקת צרכי החשמל של השטחים הציבוריים בכל המרחב השכונתי.

ניתוחי הסימולציות המתקדמים והתכנון הפרמטרי סללו את הדרך לבחון את המערך הגלובלי של השכונה כאשר ההגדרה הייתה שיש לשמור על זכויות הבניה יחד עם שמירה על התנאים הנדרשים לזכויות אור ,הצללה ואופי הבניינים שנקבע ( מגדלים , בניינים נמוכים וכו'). ביצוע הניתוח הפרמטרי איפשר לבחון אופציות רבות בזמן קצר ולהגיע לפתרון האופטימלי שלאחר מכן נתמך בסימולציות שהרצנו. אין ספק שתהליך זה תרם לתכנון נכון של הפרויקט והווה פרמטר נוסף ומשמעותי לזכייה במקום ה-1 בתחרות האדריכלית כחלק מצוות התכנון.

הצטרפות WAWA לצוות התכנון בוצע עם תחילת העבודה, הוביל לביעור מוחות ותכנון אינטגרטיבי שלווה ע"י ניתוחים מעמיקים וביצוע סימולציות היתכנות לכל אורך התכנון - הניתוחים הממוחשבים התייחסו להבנת כיווניות הרוח כדי להתאים את רוחב וכיווני הרחובות בשכונה, ניתוחי חשיפה לשמש שאפשרו למקם את המגדלים ולהסיט את חלקם על מנת למקסם את יכולת המבנים ליהנות מזכויות האור גם בשלב בתכנון העתיד למעשה יצירת תכנון אופטימלי ונכון שתרם משמעותית לזכייה בתחרות.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.