פורים במשרד
20 ביוני 2018
מרכיבי הפעילות כיועצים לאדריכלות ירוקה
12 בספטמבר 2018

כל הסיבות לבחור באנרגיה ירוקה



 

מהי אנרגיה ירוקה? כיצד היא תורמת לאיכות הסביבה ומדוע כדאי לעבור אליה?

האדם הקדום היה אחד עם הטבע, הוא נהג לעשות שימוש במשאבים העומדים לרשותו ודאג שלא לכלותם. כתוצאה מכך, אדם זה היה נווד, עובר משטח מחייה אחד לאחר תוך שהוא דואג לשמור על הסביבה שבה הוא חי. אולם עם השנים, החיים בטבע הפכו לקשים יותר ויותר היצר לשרוד גבר. האדם נטש את חיי הנוודות ועבר למגורי קבע. עם הזמן החיים המודרניים הביאו אתם התפתחויות טכנולוגיות מרשימות אשר שיפרו את רמת החיים באופן משמעותי, כמו כלי תחבורה, חשמל או תאורה, אולם הנזק שאלו גורמים לסביבה עצום היות ודורשים הפקת אנרגיה מרובה. אנרגיה אשר השפעותיה על הסביבה, מתגלות יותר ויותר לאחרונה.

מהי אנרגיה ירוקה?

המגורים המודרניים ואתם ריבוי האוכלוסייה דורשים הפקת אנרגיה רבה. כיום רוב המקורות בהם עושים שימוש להפקת אנרגיה פולטים פחמן דו חמצני ומזהמים את הסביבה באופן ניכר. חומרים מזהמים אלו תורמים להגברתו של אפקט החממה ולהתחממות כדור הארץ. לכן קיימת קריאה של ארגונים ירוקים לעשות מעבר חד לשימוש באנרגיה ירוקה. האנרגיה הירוקה היא למעשה שם כולל לסוגים שונים של אנרגיה אשר הפקתם נעשית בעזרת חומרים שאינם משמשים כמזהמים לסביבה הטבעית. אנרגיה ירוקה מוכרת גם בשם אנרגיה מתחדשת והיא הפתרון האולטימטיבי לשימור הסביבה ולשיפור איכות החיים.

 

ישנן סיבות רבות לעבור לאנרגיה ירוקה ביניהן הסיבות הבאות 

· שימוש בחומרים לא מזהמים - כיום ניתן להפיק אנרגיה ממקורות ומשאבים טבעיים כמו השמש, הרוח או המים. כולנו מכירים את המושגים אנרגיה סולרית, טורבינות רוח או אנרגיה הידרואלקטרית. ממשאבים אלו, הקיימים בשפע בטבע ואינם נחשבים למזהמים, ניתן להפיק חשמל. זאת בניגוד לחלופות המזהמות כמו פחם, נפט או גז.

· ידידותיות לסביבה - היות והמשאבים המשמשים להפקת אנרגיה ירוקה אינם מזהמים את הסביבה, הם נחשבים להרבה יותר ידידותיים. כיום השמירה על איכות הסביבה הפכה לממש ערך עליון והיא יכולה להשפיע על העתיד שלנו באופן משמעותי. אם לא נעבור לאנרגיה ירוקה כדור הארץ יתחמם יותר ויותר והנזק יהיה בלתי הפיך.

· השפעה סביבתית נמוכה - שימוש באנרגיות ירוקות כמו למשל אנרגיית השמש, אנרגיית המים או אנרגיית הרוח, בעל השפעות סביבתיות נמוכות יותר באופן משמעותי. משאבים אלו לא רק שאינם פולטים חומרים מזהמים לאוויר הם גם אינם מזהמים את הקרקע או את מי השתייה והם משמרים טוב יותר את הסביבה הטבעית.

אנרגיה ירוקה בישראל

כיום התחום של אנרגיה ירוקה הולך וצובר תאוצה גם בישראל וקיימת מודעות רבה לנושא, למרות שביחס למדינות אחרות, הוא עדיין נמצא בחיתוליו. יחד עם זאת, המדינה כן מעודדת שימוש באנרגיות אלו ואף מקדמת תקנות בתחום. כיום בישראל, מדינה הרוויה בשמש, נעשה שימוש גדול באנרגיה סולרית – 95% מהבתים מחוברים לדוד שמש ולא לדוד חשמל, כמו שהיה נהוג בעבר. וכן ישנם פרויקטים רבים העושים שימוש באנרגיות סולריות לצורך הפקת חשמל. כמו כן נעשה שימוש באנרגיית רוח באזורים צפוניים כמו רמת הגולן אשר מספקת פחות מאחוז החשמל.

אנו ב – WAWA מאמינים כי שימוש באנרגיה ירוקה וניצול נכון של משאבים לא מתכלים יכול להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים של כולנו. הצוות המקצועי של WAWA ליווה ומלווה פרויקטים רבים בתחום ומשמש כיועץ בתחום הבניה הירוקה. הבניה הירוקה היא תהליך הדורש תכנון וראיה רחבה עד לרמת הפרט הקטן ביותר יישומה של בניה ירוקה בפרויקטים יכול להוביל לחיסכון משמעותי באנרגיה ובכך לשפר את רמת החיים.

לקבלת ייעוץ בתחום ולשימוש באנרגיה ירוקה בפרויקט הבניה הבא שלכם, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר ולתאם פגישת ייעוץ.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.