כל היתרונות בבניה ירוקה
14 בספטמבר 2018
אדריכלות ירוקה – כך זוכים בתחרויות אדריכליות
14 בספטמבר 2018

מהי אנרגיה ירוקה



 

מהי אנרגיה ירוקה? מהם המאפיינים שלה והיכן היא באה לידי ביטוי?

אנרגיה ירוקה, וכפי שניתן להסיק משמה, היא זו המופקת בעזרת אמצעים שונים ומבלי לפגוע באיכות הסביבה. נקודת המוצא העיקרית של האנרגיה הירוקה היא שמירה על הסביבה וכולה ועל האיזון האנרגטי הקיים. את האנרגיה הירוקה אפשר למצוא במסגרת הבנייה הירוקה, כמו זו המוצעת על ידי חברת WAWA  , בנייה של מבנים פרטיים ומסחריים.

כמה מילים על אנרגיה ירוקה

המודעות הרבה לאיכות הסביבה וגם הצורך לשמור על כדור הארץ הולידו לא מעט פתרונות המאפשרים לעשות זאת בקלות רבה יותר. תהליכים רבים כיום (וגם בעבר) כוללים פליטה של גזים רעילים הפוגעים בסביבה. ניצול נכון של המשאבים הקיימים והפקת אנרגיה באמצעים שאינם פוגעים בסביבה נדרשים כדי לשמור על כדור הארץ ולמנוע נזקים מיותרים. מקורותיה של האנרגיה הירוקה מוגדרים בשפה המקצועית כ"טכנולוגיות נקיות", שכן אלה ידידותיים לסביבה עצמה ומזהמים אותה ברמות נמוכות מאד (ובעיקר בהשוואה לטכנולוגיות אחרות). אנרגיה ירוקה יכולה לבוא גם לידי ביטוי בתהליך ייצור החשמל, הכולל ניצול מקורות ירוקים כדי לייצר את החשמל עצמו, את האנרגיה הירוקה שאיננה פוגעת בסביבה.

בתהליך הכולל אנרגיה ירוקה נעשה שימוש בחומר מיוחד, השומר על מאזן האנרגיה ושתהליך שריפתו חיוני לסביבה. זאת, בניגוד לנפט למשל, שבשלב שריפתו נפלטים לאוויר חומרים רעילים המזיקים לסביבה. השימוש בחומר המיוחד, במתאן, במסגרת הפקת האנרגיה הירוקה, כולל פליטה של תוצרי פירוק בכמות נמוכה מאד וגם כאלה שכמעט ואינם מזיקים לסביבה. מקורות האנרגיה הירוקה זמינים יותר, נגישים יותר וגם זולים יותר. ולכן, היא לוקחת חלק בבנייה הירוקה, המוצעת בין היתר על ידי חברת WAWA. האנרגיה הירוקה יכולה להיות אנרגיית רוח, אנרגיית מים וגם אנרגיית גיאו-תרמית. סוגים שונים של אנרגיה ירוקה זו מנצלים את המשאבים הקיימים בכדור הארץ לטובת הפקת אנרגיה ומבלי לפגוע בסביבה. את האנרגיה הגיאו-תרמית, למשל, אפשר למצוא באיסלנד, החשבת למובילה בתחום זה.

 

 

 

גם בארץ אפשר לראות אנרגיה ירוקה, הכוללת ניצול המשאבים הטבעיים ובעיקר השמש. אנרגיה סולארית היא אנרגיה ירוקה והיא באה לידי ביטוי בדרכים שונות. למשל, דוד שמש. במדינה חמה ושמשית כמו ישראל מתבקש לנצל את חום השמש והקרניים החזקות שלה לטובת חימום והפקת חשמל. אפשר למצוא את דודי השמש כמעט בכל בית כיום, מה שמוביל לחסכון משמעותי בחשמל ולצמצום הפגיעה בסביבה. גם ארובות שרב הן ביטוי נוסף לכך, ואפשר לראות אותן במקומות שונים בארץ. מדובר בארובות המייצרות חשמל באמצעות טורבינות. הארובות גבוהות מאד וממוקמות במקומות חמים ויבשים, לא רחוק משפת הים. גם מגדל שמש הוא אלמנט נוסף שאפשר לראות כיום בארץ הכולל ניצול של חום השמש. מגדל שמש כולל מראות רבות הקולטות את השמש, שמחממת את האוויר הדחוס ובכך מפעילה את הטורבינה.

 

אנחנו, בחברת WAWA , יודעים עד כמה חשוב לכם וגם לנו לשמור על הסביבה ולכן מעמידים לרשותכם פתרונות ירוקים לצד אנרגיה ירוקה הלוקחת חלק בתהליכי הבנייה הירוקה. החברה הוקמה בשנת 2008 ועובדים בה אנשי מקצוע המתמחים בתחום הבנייה הירוקה, כפי שבאה לידי ביטוי בדרכים שונות במהלך הבנייה. מדובר באדריכלים, מהנדסים, מתכנני ערים ואנשי מקצוע נוספים, עם נסיון של שנים בתחום. מעוניינים לשמוע עוד על השירותים שלנו? רוצים לראות כיצד אנרגיה ירוקה יכולה לבוא לידי ביטוי בתהליך בניית הבית שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום.

 

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.