מהי הנדסת סביבה ואיך היא הופכת את חייכם לטובים יותר
14 בספטמבר 2018
מהי אנרגיה ירוקה
14 בספטמבר 2018

כל היתרונות בבניה ירוקה



 

מהי בנייה ירוקה? מהם יתרונותיה? ומה הופך אותה לכל כך פופולרית?

בנייה ירוקה היא ללא ספק הטרנד החדש של עולם הבנייה. אם בעבר בנייה ירוקה נחשבה לפתרון "זול" או לא איכותי, כיום היא שם נרדף למודרניזציה והיא אינה נופלת באיכותה משיטות הבנייה הרגילות. לפניכם כל היתרונות המאופיינים עם בניה ירוקה ההופכים אותה לפתרון האולטימטיבי והמועדף על רבים 

נתחיל עם המחיר

יוקר המחייה זהו ביטוי שאנו שומעים רבות במיוחד בהקשר של קניית נדל"ן בישראל. מסתבר שבטון ובלוקים עולים הרבה יותר. עובדה זו מובילה למצב שזוגות צעירים רבים, משפחות ואף אנשים בודדים, ידם אינה משגת לקנות בית התואם את ההעדפות או הסגנון שלהם. עם זאת, אין זה אומר שהם אינם יכולים לקנות בית, כאשר כיום אחת האפשרויות הנוספות שעומדות לרשותם היא בנייה ירוקה. היות ושיטת בנייה זו עושה שימוש במשאבים טבעיים ומתכלים, העלויות שלה הרבה יותר זולות בהשוואה למחיריהם של בתים רגילים. מחירה של בנייה זו, יכול להסתכם בסכום של מאות אלפי שקלים בלבד, לעומת החלופות בשוק.

אם כבר בצמצום עלויות עסקינן, בנייה ירוקה יכולה להוביל גם לחיסכון בתחום ההוצאות החודשיות. כיום את מרב כספנו אנו מבזבזים על תשלום החשבונות השוטפים של החשמל, המים או שטח המגורים בו אנו חיים. בנייה ירוקה מבוססת על תכנון מעמיק וחשיבה, היא עושה שימוש נכון באנרגיה ומנצלת את המשאבים העומדים לרשותה וזאת מבלי לכלותם. עקרונות הבנייה הללו, מבוססים על מיקום נכון של הבית, על בידודו בצורה טובה, על פתחי אוורור רבים ומחושבים וכן על כמות אור גדולה. כל אלו מונעים את הצורך לעשות שימוש במזגן, חימום או תאורה מלאכותית ולכן מובילים לחיסכון מרבי בהוצאות התחזוקה והתפעול השוטפות של הבית.

בעולם בו המודעות לצורך בשמירה על איכות הסביבה רק הולכת וגוברת, הרי שהגיע הזמן שכולנו נרתם למאמץ. הדרך בה אנו חיים מסבה יותר נזק מתועלת ולכן יש לשקול בחיוב לאמץ את עקרונותיה של בנייה ירוקה. שיטת בנייה זו מאוד חסכונית ונחשבת לידידותית ביותר לסביבה. היא עושה שימוש בחומרי גלם מתכלים, שאינם מזהמים ובכך תורמת גם לדיירי הבית, שיותר אינם חשופים לכימיקליים מסוגים שונים, אשר קיימים בשיטת הבנייה הרגילה. יתרה מכך, בנייה ירוקה עושה שימוש נכון יותר במשאבים שלרשותה ובכך תורמת באופן משמעותי לסביבה.

מגורים מהירים – גם זהו יתרון שיש לשקול

בניית בית זהו תהליך שאורך זמן רב. מדובר בהכנת התשתית, בניית היסודות, כתיבת תכניות ועוד שלבים רבים ונוספים אשר כלולים בתהליך. ברוב המקרים, בניית בית רגיל יכולה לקחת בין שנה לכמה שנים, תלוי בקצב ההתקדמות של הקבלן אותו בוחרים. לעומת זאת, בנייה ירוקה היא כבר סיפור אחר, קצר יותר. התהליך אורך פחות זמן באופן ניכר ובמקרה הטוב, אתם תוכלו ליהנות מביתכם החדש לאחר כמה חודשים בלבד.

כיום בנייה ירוקה היא פתרון שאינו נופל מהפתרון המוכר והידוע. יחד עם זאת ישנם כאלו שחוששים ומדוע? כי נדמה להם ששיטת בנייה זו אינה עומדת בתקני הבטיחות הנדרשים. למעשה אין כך הדבר, כיום בנייה ירוקה מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת וחשיבה עמוקה, היא מודרנית לחלוטין וכאשר היא מתבצעת על ידי חברה מקצועית, היא עומדת בכל התקנים הנדרשים לענף. יתרה מכך, בנייה ירוקה משדרת קדמה וחדשנות ולכן לרוב היא אף מעלה את ערכו של הנכס באופן משמעותי.

WAWA – המומחים לבנייה ירוקה

  אנו מתמחים בייעוץ ותכנון בתחום הבניה הירוקה בעשור האחרון ונותנים מענה לשוק הפרטי והציבורי. הצוות המקצועי של שם דגש על מתן פתרונות יצירתיים, יעילים וירוקים אשר יובילו לחיסכון משמעותי. לפרטים נוספים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר עוד היום ונשמח ללוות אתכם לאורכו של תהליך הבניה שלכם.

 

יועץ סביבתי יידע מיד מהם חומרי הגלם שתזדקקו להם לשמירה על אותה רמת אטם ואקוסטיקה שהייתה לכם, תוך התוויית סביבה נקייה יותר, ומעודנת יותר מבחינת היגיינה. כך, למשל, בית בטון שבנוי ליד כביש אספלט זה מתכון לפליטת גזי חממה. יועץ סביבתי המייעץ לעירייה על חומרי בנייה אחרים לכביש, וללקוח הפרטי – על חומרי בנייה כמו גבס או עץ – כתחליף לבטון מייצר הן עבור הדייר והן עבור הרשות המקומית בה הוא חי – תנאי סביבתיים מצוינים, ללא פליטת מזהמים.

איתור יועץ סביבתי – הכיצד?

יועץ סביבתי חייב להיות בעל ידע וניסיון בתחום ההנדסה הסביבתית ותעסוקה מוכחת אצל מיטב הבכירים במשק, או לכל הפחות – אצל מספר קולגות וחברים טובים שיכולים להעיד על טיבו ורמת אמינותו. יועץ סביבתי כזה יהיה מסוגל לטפל בכל פרויקט – הן של רשות מקומית והן של הלקוח הפרטי, וליצור סביבה נקייה וגם חסכנית, אשר יוקר המחייה בה יקוצץ, ואיתו גם התרומה המכרעת לסביבה, וכל זאת – מבלי לגרוע ברמת השימוש ובאיכות החיים של המקומיים. יועץ סביבתי שכזה ניתן למצוא בחברת WAWA המתמחה בייעוץ סביבתי לכל הדרגים ומכל הסוגים.

חברת WAWA לחשוב מחוץ לקופסה!

בחברת וואווא אדריכלות ירוקה תוכלו למצוא מגוון פתרונות סביבתיים , הנוגעים לנושא הבנייה הירוקה. אדריכלים העוסקים בהתוויית סביבה ירוקה מטעמנו יספקו לכם את כל הייעוץ הסביבתי הרצוי והראוי לכם לשם הגשמת יעדיכם בתחום החיסכון במשאבים וכמובן – בתחום היעילות הסביבתית. יועץ סביבתי מטעם חברתנו ילווה את הפרויקט שלכם, ימצא בו כשלים סביבתיים ויפעל כדי לתקן את הליקויים, וכל זאת מבלי לגרוע מהמטרות לשמן נעזרתם בתכנון המקורי. במילים אחרות, בחברתנו – בנייה ירוקה אינה "התפשרות" אלא המשך ישיר של איכות החיים שלכם מבלי להרגיש שאתם במשטר חיסכון, ולעתים – תחושו שאתם חיים ברמה גבוהה יותר ממה שהייתה לכם

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.