איך בוחרים חברה לבניה ירוקה בישראל
14 בספטמבר 2018
מהי הנדסת סביבה ואיך היא הופכת את חייכם לטובים יותר
14 בספטמבר 2018

תמ"א 38 בראי היועץ לבניה ירוקה



 

                          תמ"א 38 לעומת בניה חדשה:  יעוץ ירוק - לא אותו דבר

בניה חדשה בתוקף תמ"א 38  הינה לכאורה ממש  כמו כל בנין חדש אחר.
ואכן במרבית הערים עתירות פרויקטי תמ"א 38 – תל אביב, רמת גן, גבעתיים ועוד- היא נדרשת לעמוד בתקן 5281, התקן לבניה ירוקה.

אבל מנסיוננו הרב בתחום הרב מסתבר שיעוץ לבניה ירוקה לפרויקטי תמ"א 38 נדרש למומחיות והתמחות ספציפית, כי לפרויקטי תמ"א 38 מאפיינים המייחדים אותם :

  • לוח הזמנים לתכנון וקבלת היתר בניה, ובהמשך לתהליך הבניה עד לקבלת טופס 4, נדרש להיות קצר ככל הניתן, זאת בכפוף להסכמים  החוזיים עם הדיירים הרוצים לחזור לביתם החדש ומקבלים בינתיים שכר דירה חודשי גבוה.

לוח זמנים כזה מחייב מקצועיות מושלמת  וניסיון רב מול הגופים הבודקים  והמאשרים:
מכון התקנים לנושא העמידה בדרישות תקן 5281 – התקן לבניה ירוקה, והועדה המקומית לתכנון ובניה.

היזם והמתכננים - האדריכל ומתכנני המערכות - צריכים לקבל  באופן ברור את כל הדרישות של התקן מוקדם ככל הניתן כך שהטמעתן "שקופה" לחלוטין מבחינתם, ולא יווצר שום עיכוב בגופים המאשרים.

היועץ לבניה הירוקה  מפעיל את כל הידע והנסיון שלו, כולל הכרת הרגישויות והדרישות הספציפיות של הבודקים ברשויות השונות,  לכוון את המתכננים לעמידה ביעדים האופטימליים והמדויקים לפרויקט – בפרמטרים של פשטות הישום ועלות המינימלית.

                       

  • שוני מרכזי נוסף הוא דיירי הבניין הקיים – שהם הבסיס לעיסקת התמ"א.

בניגוד לפרויקט רגיל ששווקו והמגע עם קונים פוטנציאליים מתחיל בשלבים מאוחרים בהרבה, הרי בפרויקט תמ"א  38, היזם - כחלק מתהליך בו הוא משווק את עצמו  לדיירים הקיימים -  מציג בפניהם את היתרונות שבתמ"א : תוספת שטח, חניה, איכויות אדריכליות וכו.
התייחסות ליתרונות הנובעים מבניה ירוקה – חסכון משמעותי  בחשבונות החשמל  ובניה בריאה יותר, מהווה אלמנט נוסף היכול לתרום להחלטת הדיירים בבחירת היזם איתו הם רוצים להתקשר.

עבודה עם יועץ לבניה ירוקה בעל נסיון רב ומוניטין, אשר לווה פרויקטים של חברות נדלן מובילות ואדריכלים ידועי שם מהווה משום ערך שווקי.

 

  • חלק ניכר מפרויקטי תמ"א 38 מתבצע על ידי חברות קטנות שמטבע הדברים לא נחשפו באופן מהותי  לדרישות הנוגעות לעמידה בתקן לבניה ירוקה.

זאת, לצד דיירים מעורבים הבוחנים בשבע עיניים את התקדמות הפרויקט, מחייב את היזם במערך תכנון מקצועי מנוסה המקדם את הפרויקט באופן החלק ביותר.
אך בעוד שבחירה באדריכל ומתכנני מערכות העומדים בדרישה זו מובנת מאליה, הרי השלכות הנובעות מהחובה לעמידה בתקן 5281 לבניה הירוקה, אינן לעיתים נהירות די צרכן.

דווקא החברות הקטנות והבינוניות נדרשות לשרותי יעוץ לבניה ירוקה שיעביר את הפרויקט באופן המקצועי, החלק וה"שקוף" ביותר.

 

 

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.