תמ"א 38 בראי היועץ הירוק
14 בספטמבר 2018
כל היתרונות בבניה ירוקה
14 בספטמבר 2018

מהי הנדסת סביבה ואיך היא הופכת את חייכם לטובים יותר?



 

בשנים האחרונות קיימת מודעות רבה לנושא איכות הסביבה וכן גם לצורך לשמור עליה. תחום הנדסת סביבה הוא תת תחום של הנדסה אזרחית והוא עושה שימוש בידע מדעי והנדסי, כאשר המטרה העיקרית היא לשפר את איכות הסביבה ולשמר את הסביבה הטבעית. למעשה מהנדסי סביבה פועלים כדי לטהר אזורים מזוהמים ולהבטיח שהסביבה הטבעית ובתוכה מקורות מים, אוויר וקרקע, תהיה עד כמה שיותר מיטבית לאדם. אם ננסה לפשט את הדברים – כיום מהנדסי סביבה משתלבים במקומות תעסוקה שונים והם פועלים כדי להפוך תהליכים רבים ומגוונים ליותר ידידותיים לאדם ולסביבה.

הנדסת סביבה ותרומתה לתעשייה

מפעלים יצרניים אומנם מאופיינים עם החברה המודרנית, אך יחד עם זאת תהליכי ייצור רבים נחשבים למאוד מזהמים עבור הסביבה. לא פעם אנו שומעים בחדשות על ההשלכות שנלוות לתהליכי ייצור אלו ולהשפעתם של מפעלים מזהמים על איכות חייהם של התושבים באזור. כאשר תהליכי ייצור הפולטים חומרים מזהמים וכימיקליים לאוויר, למים או לקרקע, אינם נמצאים תחת פיקוח, הם יכולים להוביל לסכנות הרות גורל כמו מחלות וזיהומים שונים. בעזרת תחום כמו הנדסת סביבה, אפשר להפוך את תהליכי הייצור הללו ליותר ידידותיים תוך הטמעתם של תקנים ישראלים ובינלאומיים מקפידים.

 

 

הנדסי סביבה עושים שימוש בידע מעולם המתמטיקה וההנדסה וכן מכירים מגוון של טכנולוגיות פורצות דרך העושות שימוש במשאבים טבעיים כדי לשמר את הסביבה הטבעית ולטפח אותה. הם עורכים מחקרים רבים כדי ללמוד על הסכנות הקיימות בתחום וזאת כדי להציע דרכים יעילות לפתרון בעיות של זיהום. בוגרים של לימודי הנדסת סביבה לרוב עוסקים ומתמחים בתחומים כמו הידרולוגיה, טיפול במים, ניהול מקורות מים, כימייה סביבתית וכדומה וכן הם מספקים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ביותר לטיפול באוויר, במקורות מים, בקרקע ובפסולת מוצקה.

טיפול בזיהום האוויר

לעוסקים בתחום הנדסת סביבה יש את כל הכלים שמאפשרים להם להעריך את הנזקים הסביבתיים שקיימים בתחומים רבים ומגוונים ובמקביל לחשוב על דרכים יעילות וירוקות כדי לפתור את אי אילו הנזקים. אחד התחומים הרבים בו פועלים מהנדסי סביבה הוא תחום זיהום אוויר. באפשרותם להעריך את כמות המזהמים אשר נפלטים אל האוויר, לשקלל את ההשפעות על איכותו כאשר המטרה העומדת לנגד עיניהם היא להפחית את רמת הזיהום באופן משמעותי.

כיום בחקלאות עושים שימוש בריסוסים וכימיקליים וכן בתשבחות גנטיות כדי לשפר את היבול. חומרים אלו מחלחלים לקרקע ולמי השתייה וכך משפיעים על האדם ועל סביבתו. תפקידה של הנדסת סביבה הוא לטפל במים מזוהמים אלו, אשר יכולים לשאת עמם מחלות. אם בעבר מים מזוהמים היו גורם סיכון משמעותי עבור האדם והסביבה, כיום, בעזרת הנדסת סביבה המטפלת במי השופכין ובמי השתייה, מחלות המועברות על יד מים, שבעבר היו שכיחות, הפכו למאוד נדירות.

WAWA – יועצים בתחום הבניה הירוקה

גם לענף הבניה יש השפעה עצומה על איכות הסביבה לרבות על איכות חייהם של האנשים הגרים בה. לכן, כיום המגמה של בניה ירוקה הולכת ונעשית ליותר נפוצה. אנו בוואווא אדריכלות ירוקה ומלווים פרויקטים בתחום הפרטי והציבורי. הצוות המקצועי של החברה בעל ראיה רחבה ויכול להציע מגוון של פתרונות ירוקים ויעילים אשר עושים שימוש נכון במשאבים מתכלים ועוזרים לחסוך באנרגיה ולשפר את איכות החיים והסביבה, באופן משמעותי.

לפרטים נוספים אודות השירותים שלנו, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.