בית ספר תיכון למדעים גני תקווה
29 באוגוסט 2018
מכללת מנשר לאומנות תל אביב
30 באוגוסט 2018

מלון הקן -אגמון החולה



key facts


המלון גובל בשמורת טבע בעלת ייחודיות בקנה מידה עולמי – נקודת נחיתה לציפורים במסען מאירופה לאפריקה וחזרה בקיץ ובחורף, וככזה מהווה מקור משיכה לצפרים מכל העולם.

הפרויקט, זוכה תחרות אדריכלית, תוכנן לתת מענה לתיירות האקולוגית (ECO TOURISM) המהווה מרכיב הולך וגדל בתיירות העולמית, לפי תקן ירוק לבתי מלון Green Globe.

הייחודיות של האזור – הסמיכות לשמורת הטבע "אגמון החולה" והרי הגולן בצד השני, יחד עם הריחוק מאזורים מבונים, חייבו גישה זהירה במיוחד בהקטנת טביעת הרגל האקולוגית והסביבתית של הפרויקט הן בהקשר התרבותי גיאוגרפי, הן ויזואלית והן בהקשר לתשתיות, אספקת אנרגיה, טיפול במים ושמירה על משאבי הטבע בסביבה.

הפועל היוצא של האדריכלות הירוקה בפרויקט, הינו הישגים משמעותיים בהפחתת צריכת האנרגיה, המים, כמויות האשפה, התפעול ועוד.

1

זוכה תחרות אדריכלית


7000

מ"ר


פרטי הפרויקט

מיקום: אגמון החולה

אדריכל: גל אדריכלים

פעילות : תכנון אדריכלות ירוקה

קטגוריית בינוי: בתי מלון

אתגרים

הייחודיות של האזור הינה בסמיכות לשמורת הטבע "אגמון החולה" והרי הגולן בצד השני, יחד עם הריחוק מאזורים מבונים, חייבו גישה זהירה במיוחד בהקטנת טביעת הרגל האקולוגית והסביבתית של הפרויקט הן בהקשר התרבותי גיאוגרפי, הן מבחינה ויזואלית והן בהקשר לאלמנטים של תשתיות, אספקת אנרגיה, טיפול במים ושמירה על משאבי הטבע בסביבה.

ערך מוסף

דגש חשוב במיוחד הושם לשילוב הפרויקט בנוף ובתרבות המקומית של האזור באמצעות מערכת מדורגת של מבנים שטוחים בעלי משטחי צמחיה ירוקים המשתלבים באופן הרמוני בנוף, תוך טיפוס הדרגתי לכוון הרי הגולן, והמאפשרים ומעודדים את הפעילות והחיים של מגוון בעלי חיים - וכתוצאה מכך קירוב הטבע באופן בלתי אמצעי לכל חדרי המלון.
מערכת של פטיו מגוננים עם בריכות (אגנים ירוקים) המלווים את האורח בכל תנועותיו במלון משלימים את התחושה הירוקה של המלון.

פתרונות שהוטמעו בתכנון הירוק : צריכת אנרגיה מופחתת על ידי שילוב של פתרונות : בידוד תרמי ברמה גבוהה, ניצול החזית החמישית לבידוד ע"י יישום גג ירוק המתמזג עם הסביבה, מערך של מקבצי חדרים סביב פטיו עם בריכה אקולוגית, המייצר מיקרו אקלים משופר המספק נוחות תרמית טבעית. מבחינת מסה תרמית - הן מעטפת המבנה והן קירות ההפרדה בין היחידות מתוכננים מבטון מסיבי המשמש לאגירת אנרגיה (מסה תרמית). כמו כן נושא חסכון במים עלה על הפרק באמצעות איסוף מי מזגנים ומחזור מים אפורים דרך הברכות הביולוגיות.

יתרונות נוספים שניתן למנות בתכנון הירוק בפרויקט:

• חיזוק התיירות האקולוגית כתמריץ לשמירה על ערכי הטבע.
• פרויקט המשדר כולו "ירוק" – כחלק מהתהליך ההטמעה של ערך זה בציבור.
• שימור המגוון האקולוגי.
• שילוב התכנון בסביבה בהקשרים של טופוגרפיה, חומרים והמורשת התרבותית.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.