בסר שרונה תל אביב
2 באוגוסט 2018
מתחם שדה דב תל אביב
4 באוגוסט 2018

דופן הקרייה (דופן קפלן) תל אביב



key facts


זוכה מקום הראשון בתחרות אדריכלית סגורה של עירית תל אביב בתכנון תוכנית המתחם : מטרופולין- עיר-שכונה.

כל עקרונות בינוי הערים של אדריכלות בת הקיימא באים לידי ביטוי בפרויקט ובתוך כך שני התחומים המרכזיים, המקבילים והמשלימים :יצירת סביבת מגורים ועבודה מתקדמת בריאה ויעילה, השמה את הולך הרגל במרחב הציבורי במרכז ומביאה לידי ביטוי את המרכזיות של החלל האורבני הציבורי וזאת באמצעות מגוון הכללים של התכנון העירוני בר הקיימא.

התכנון הירוק הוטמע בתהליך התכנון תוך אופטימיזציה של השימוש במשאבים הטבעיים : שמש - הצללות וזכויות שמש, רוח - אוורור החלל הציבורי ויצירת תנאי נוחות במפלס הולכי הרגל, חומרים וכדומה, ומזעור או מניעת המפגעים הסביבתיים לכל חיי הפרויקט: גג ירוק אינטנסיבי, תחום על ידי שורת עצים גדולים, גשר רחב ומקורה לתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים, מרחבים ומתקנים לפעילות פנאי, מרפסות משמעותיות הנותנות הצללה מתאימה לדירות.

50

דונם


1

זוכה תחרות אדריכלית


פרטי הפרויקט

זוכה תחרות אדריכלית

מיקום: צומת רחובות קפלן ובגין תל אביב

אדריכל : קימל אשכולות אדריכלים

יזם: עיריית תל אביב

פעילות וואווא : ייעוץ לאדריכלות ירוקה וסימולציות מתקדמות

קטגוריית בינוי : עירוב שימושים -מגורים משרדים ומסחר

האתגרים

תב"ע דופן קפלן היתה בבחינת הזדמנות תכנונית יוצאת דופן : פינוי מתחם של מחנה צבאי גדול שהיה מוקף שנים רבות על ידי גדרות ששמרו על הסודות בפנים ויחד איתם שמרו על הקרקע הציבורית מפיתוח לא נכון.

מדיניות הציפוף האורבני יחד עם ערכי הקרקע הגבוהים בעיר, והמושבה הטמפלרית – ללא תוספת בניה חדשה- הכלולה בתכנית, הביאו באופן טבעי לבניה מסיבית גבוהה וצפופה עד 50 קומות בצומת דרך בגין ורחוב קפלן. על מנת לעמוד ביעדי האדריכלות הירוקה – האורבניים והאקלימיים פורק הבינוי למרכיבים המשדרים כמכלול את ההתייחסות הירוקה.

ערך מוסף

התכנון המנצח בתחרות האדריכלית מיישם את מכלול העקרונות של בינוי הערים בר הקיימא ובהם : הטמעת סביבת מגורים ועבודה יעילה ומתקדמת אשר מייצרת פיתוח רגיש השם את רווחת האדם במרכז, המייצר סביבה אורבנית חיה, השומר על משאבי הטבע והסביבה ועל ערכים תרבותיים והסטורים של המקום, כל זה ללא התפשרות עם הצורך בפיתוח אינטנסיבי ולצפיפות הבניה הנדרשים בכרך.

התכנון הירוק מיושם באמצעות מגוון הכללים של התכנון העירוני בר הקיימא המייצרים מצבים של :

• Livable streets
• Lively / Sustainable / Safe / Healthy city
• עיר רב מפלסית
• עירוב שימושים

אשר באים ליישם מתחם עירוני בעל מאפיינים של בינוי ערים ירוק המאפשר:

• חיות, דינמיות
• אינטראקציה בין התושבים
• עידוד הפעילות החברתית, התרבותית והמסחרית
• חיזוק המרחב הציבורי ועוד

וכל זאת, תוך אופטימיזציה של השימוש במשאבים הטבעיים : שמש – הצללות וזכויות שמש, רוח – אוורור החלל הציבורי ויצירת תנאי נוחות במפלס הולכי הרגל, חומרים וכו , ומזעור או מניעת המפגעים הסביבתיים לכל חיי הפרויקט.

לפרטים ומידע נוסף - צרו עימנו קשר היום

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.