בינוי ערים בר קיימא



 
 

ההזדמנות – בינוי ערים בר-קיימא

הגדלת הצפיפות לטובת ניצול יעיל יותר של משאבי הקרקע וחידוש מבנים ותשתיות במתחם אורבני הינן מטרות חשובות, אך ההתחדשות העירונית מביאה איתה הזדמנות פז ליצר ערך מוסף תכנוני אשר מקרין על סביבתו ובתצריף של פרויקטים כאלו על העיר כולה, והוא קידום העיר לכוון של עיר חדשנית, אטרקטיבית.

עיר העונה על הקריטריונים של בינוי ערים בר-קיימא:
תכנון ערים השם את האדם במרכז, עירוניות תוססת ומלהיבה המייצרת הזדמנויות עסקיות וחברתיות, והנותנת תשובה מלאה ומושכת לצרכים של כל מגוון האוכלוסיות - מצעירים עד זקנים, מבודדים ועד משפחות גדולות, אנשים המקיימים אופני התנהלות ודפוסי חיים מגוונים והממוקמים בחתכים סוציו-אקונומיים שונים.
כל זה מושג באמצעות יצירת מרחב הציבורי בתואם לתפיסות התכנון העדכניות. 

gn: right;">אנו משיגים יעד זה באמצעות תכנון ערים חדשני בתפיסותיו במנעד רחב של פרמטרים, כאשר  מובן כי העקרונות שלהלן ניתנים לישום חלקי בלבד, בתואם לגודלו של פרויקט ההתחדשות העירונית, ולמורכבותו.
 יחד עם זאת כידוע עיר בנויה מסך כל מרכיביה, והתפתחות אורבנית היא תהליך מתמשך המשתרע על פני שנים ועשורים, כך שכל תכנון ובינוי בכוון הנכון מהווה משום תרומה לקידומה של העיר לעירוניות ברת קיימא.

 

בין העקרונות שאנו מנסים לישם בפרויקטים, כאמור בתואם לאפשרויות הגלומות בהם :

  • קישוריות פנימית גבוהה המאופיינת במבננים קטנים והנמדדת בכמות הצמתים לקמ"ר, וקומפקטיות המאפשרת נגישות נוחה בהליכה ובאופניים למגוון רחב של שרותים קהילתיים, מסחר, פעילות פנאי, מוסדות חינוך ותרבות  ועוד.
  • רשת רחובות בעלת גריד פחות סכימטי והיררכי, המפזר את התנועה המוטורית  בין הרחובות ובכך מונע את הפיכת הרחובות המרכזיים לצירי תנועה שאינם נעימים ומזמינים לפעילות ולשהות, והמקצר ומגוון את מסלולי התנועה של  הולכי הרגל ורוכבי האופנים. 
  • העדפת תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים כוללת שילוב של רשת ירוקה ורחובות נוחים להליכה עם מסלולי אופניים – מדרכות רחבות, תנועת רכב מואטת ומעברי חציה בטוחים ותכופים.
  • מגוון אמצעי תחבורה עם העדפה לרכבים חשמליים, תחבורה שיתופית  ותחבורה ציבורית מגוונת, הפועלת בתכיפות  משעות הבוקר המוקדמות  ועד מאוחר בלילה, עם תחנות  איסוף מוגנות ונוחות המפוזרות בקרבה נוחה לקהל המשתמשים.

 

  • ערוב שימושים מתוכם ויעיל המכיל מגורים מסוגים וגדלים שונים, תעסוקה - מסחר, משרדים, שירותים ציבוריים, מלאכה ותעשיה זעירה , מוסדות חינוך תרבות מתקני ספורט ועוד. כל אלו הן בשילובים אופקיים – במבנים ובמיקומים שונים והן אנכיים – באותו מבנה עם הפתרונות הנדרשים.
    ובכך אנו מייתרים שימוש רב בכלי רכב, שעות מבוזבזות על נסיעה לעבודה והביתה בתנועה הפקוקה בבוקר ובערב – ומפנים זמן זה לפעילות פנאי מהנה ובריאה,  מנצלים באופן המיטבי את התשתיות,  ומייצרים שכונה חיה ותוססת לאורך כל שעות היום.
  • בניה מרקמית, חתכי רחוב מגוונים ומעניינים המייצרים דופן עירונית, רצף חזיתות מסחריות שקופות ברחובות המרכזיים, מדרכות רחבות ורציפות עם הימנעות מירבית  מכניסות לחניונים או לרחבות פריקה, חניה מקבילה המשרתת את פעילות המסחרית ומהווה חיץ בין התנועה המוטורית להולכי הרגל ולמסלול האופניים,  עצי צל בצפיפות וברציפות, רחבות לפעילות חוץ וריהוט רחוב ועוד.

כל אלו ועוד מייצרים מרחב ציבורי אטרקטיבי, המגדיר את העירוניות החדשה.

ולצד אלו – קידום היעדים האקלימיים והסביבתיים המשרתים את השכונה ואת השמירה על הסביבה:

  • אוורור טבעי ורוחות - שיפור המיקרו אקלים על ידי החדרת רוחות רצויות והימנעות ממפגעי רוחות באמצעות כווני הרחובות, מיקום הרחבות הציבוריות, ונפחי הבניה.
  • הצללות וחשיפה לשמש – יצירת מצבים אקלימיים המאפשרים ומעודדים פעילות במרחב הציבורי על ידי ארקדות בחזיתות מסחריות, פרגולות והצללות במסלולי הליכה ואזורי ישיבת חוץ, ואזורים עם חשיפה לשמש החורפית בפיתוח.
  • מיתון אפקט אי החום על ידי שימוש בחומרים מתאימים בפיתוח, גינון וגגות ירוקים והצללות.
  • חסכון במים שפירים בפיתוח - צמחיה מתאימה מקומית וחסכנית במים, מערכות השקיה חכמות, טיהור מים אפורים, איסוף מי מזגנים ועוד, ושימוש במים – כולל בבריכות אקולוגיות -  כאלמנט נופי המשפר את מיקרו האקלים במרחב הציבורי.
  • חסכון בחומרים גולמיים, הפחתת זיהום הקרקע והאוויר, בינוי ופיתוח המתייחס ופותר בעיות אקוסטיות ועוד.
 
 
<
 
 
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.